پرسش سنج

پرسشنامه رهبری امنیت مدار بر اساس مدل کومب(2011)

پرسشنامه رهبری امنیت مدار

پرسشنامه استاندارد رهبری امنیت مدار توسط کومب در سال 2011 طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 25 سوال در  4 بعد (اثربخشی روانی، امنیت روانی، مقبولیت کارکنان، مشاهده پتانسیل) مورد بررسی قرار داده است، این پرسشنامه توسط حسنی و شهودی(1392) اعتباریابی شده است. سوالات پرسشنامه بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت (خیلی زیاد تا خیلی کم) طراحی شده است و الفای کرونباخ به دست آمده 0/87 می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

پرسشنامه رهبري امنيت مدار: يك رابطة مثبت، مبتني بر نظريه رهبري است که با ايجاد امنيت از طريق ارزشگذاري، مقبوليت و قدرداني و فراهم آوردن زمينة كاوش از طريق تأكيد بر رشد، توسعه و پتانسيل و نيز رسيدگي به وظايف وموقعيت­ها از طريق يك رويكرد مثبت، زمينة رشد ، يادگيري و نوآوري را در سازمان فراهم مي آورد و سازمان را در جهت تبديل شدن به سازمان يادگيرنده، سوق مي­دهد(حسنی  وهمکاران، 1392،ص91).

اثربخشی روانی: اثر بخشي يعني انجام كارهاي درست به  نحوي كه بطور دقيق متناسب با هدف باشد و كارايي يعني انجام درست كارها و توانايي به كارگيري حداقل منابع براي دست يابي به اهداف سازماني (بختیاری،1381،ص34).

امنیت روانی: رهایی از نگرانی ها و ایمنی درمقابل خطرات و همچنین معیارهایی قراردادی برای تضمین ایمنی یک کشور، شخص یا چیزی که از ارزشی برخوردار است(عابسی،1388،ص45).

مقبولیت:  منظور از مقبولیت، پذیریش عمومی است. اگر کارکنان به درخواست مدیر یا گروهی برای فعالیتی، تمایل نشان دهند و خواستار اعمال حاكمیت از طرف آن مدیر یا گروه باشند مقبولیت گفته می‌شود(نادری قمی،1387،ص56)

مشاهده پتانسیل: مشاهده پتانسیل ازنسبت بازده واقعی کارکنان بدست آمده به بازدهی استاندارد و تعیین شده(مورد انتظار) یا نسبت مقدار كاری كه توسط یک کارمند انجام می‌شود به مقدار كاری كه باید انجام شود بستگی دارد.(ابطحی،1382،ص18)

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

رهبری امنیت مدار: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 25 تا 1 پرسش­نامه را کسب می­کند.

اثربخشی روانی: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 5 تا 1 پرسش­نامه را کسب می­کند.

امنیت روانی: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 13 تا 6 پرسش­نامه را کسب می­کند.

مقبولیت: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 19 تا 14 پرسش­نامه را کسب می­کند.

مشاهده پتانسیل: نمره­ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات 25 تا 20 پرسش­نامه را کسب می­کند.

مولفه های پرسشنامه :

شاخص ها

سوالات
اثربخشی روانی

5 سوال

مشاهده پتانسیل

8 سوال
مقبولیت کارکنان

6 سوال

امنیت روانی

4 سوال

 

پرسشنامه کارآفرینی

5

دیدگاه‌ها (0)

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]