پرسش سنج

پرسشنامه اقدامات مدیریت دانش (فاون چانگ و ین جانگ؛2011)

پرسشنامه اثربخشی اقدامات مدیریت دانش مارکز(2006)

پرسشنامه استاندارد اقدامات مدیریت دانش: پرسشنامه اقدامات مدیریت دانش توسط فاون چانگ و ین جانگ (2011) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 37 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه نگرش کارکنان در مدیریت دانش، مشارکت کارکنان در مدیریت دانش و رضایت از مدیریت دانش را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط نوشاد(1393) اعتباریابی شده است.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

پرسشنامه اقدامات  مدیریت دانش: تعريف نظری: شامل همه‌ی روش هایی است که سازمان، دارایی های دانش خود را اداره می کند که شامل چگونگی جمع آوری، ذخیره سازی، انتقال، بکار گیری، به روز سازی و ایجاد دانش است. و در این تحقیق شامل موارد ذیل می باشد:

نگرش مدیریت دانش : ارزیابی روانشناسی فرد نسبت به مدیریت دانش سازمانی در رابطه با ارزش ها و منافع خوشایند و مزایا و ویژگی های لذت بخش می باشد(فاون چانگ و ین جانگ،2011).

مشارکت در مدیریت دانش : حدی از ادراک فرد در سازمان از مدیریت دانش که باعث شود در فعالیت های مربوط به مدیریت دانش سازمان مشارکت کنند (کولکارنی و همکاران ، 2007 ) .

رضایت از مدیریت دانش:  ارزیابی ادراک افراد سازمان از نتایج حاصل از مدیریت دانش با توجه به کافی بودن و دسترسی به دانش برای انجام وظایف در سازمان می باشد(بکرا – فرانندز و سابهروال، 2001).

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

مشارکت در مدیریت دانش: در این تحقیق با شاخص های ذخیره سازی دانش،کاربرد دانش و به اشتراک گذاشتن دانش سنجیده می شود.

مولفه های پرسشنامه :

  ابعاد تعداد سوال شماره سوال

اقدامات در مدیریت دانش

نگرش کارکنان در مدیریت دانش

4 پرسش 1-4
مشارکت کارکنان در مدیریت دانش 21 پرسش

5-25

رضایت از مدیریت دانش

12 پرسش

26-37

مفهوم مدیریت دانش برای مدت‌های مدیدی به صورت عملی اما غیررسمی مورد استفاده واقع شده‌ است.بنابراین به منظور درک بهتر مهفوم مدیریت دانش ابتدا به بررسی مفاهیم داده، اطلاعات و دانش و تفاوت و ارتباط میان آنها بپردازیم.دانش، نه داده است و نه اطلاعات، هرچند به هردو مربوط بوده و تفاوت‌ آنها لزوما ماهوی نیست و صرفا از نظر مراتب با هم متفاوتند.داده، اطلاعات و دانش مفاهیمی نیستند که‌ بتوان آنها را به جای هم مورد استفاده قرار داد.درک این سه واژه و چگونگی رسیدن از یکی به دیگری، اهمیت زیادی در موفقیت کارهای علمی دارد.

5

دیدگاه‌ها (0)

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]