پرسشنامه فعالیتهای رسانه های اجتماعی : فعالیتهای رسانههای اجتماعی طیف گستردهای از تعاملات و تعاملها در پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی را در بر میگیرد. در اینجا مروری دقیق و کامل از فعالیت های رسانه های اجتماعی است:
1. شبکه های اجتماعی:
– ارتباط با دوستان، خانواده، همکاران و افراد همفکر از طریق پلتفرم هایی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر.
– به اشتراک گذاری به روز رسانی های شخصی، رویدادهای زندگی، و دستاوردهای حرفه ای.
– شرکت در گفتگو، بحث و مناظره در مورد موضوعات مختلف.
2. به اشتراک گذاری محتوا:
– آپلود و به اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها و داستان ها برای به نمایش گذاشتن تجربیات، خلاقیت ها و لحظات مهم.
– به اشتراک گذاری مقالات، اخبار و محتوای آموزنده برای آموزش و اطلاع رسانی به دنبال کنندگان.
3. ارتباطات:
– پیام رسانی و چت با افراد یا گروه ها از طریق ویژگی های پیام رسانی مستقیم در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام، فیس بوک مسنجر و واتس اپ.
– درگیر شدن در تماس های ویدیویی و تماس های صوتی برای ارتباط بلادرنگ.
4. اینفلوئنسر مارکتینگ:
– همکاری با برندها و کسب و کارها برای تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق پست های حمایت شده، بررسی ها و تاییدیه ها.
– ایجاد و به اشتراک گذاری محتوایی که با مشارکت های تجاری و حمایت های مالی همسو باشد.
5. ساختمان جامعه:
– شرکت در انجمن ها، گروه ها و انجمن های آنلاین برای ارتباط با افرادی که دارای علایق، سرگرمی ها یا فعالیت های حرفه ای مشترک هستند.
– مشارکت در بحث ها، ارائه پشتیبانی و مشاوره در این جوامع.
6. مصرف اخبار و اطلاعات:
– دسترسی و مصرف به روز رسانی اخبار، مقالات و محتوای چندرسانه ای از منابع معتبر.
– به اشتراک گذاری و بحث در مورد رویدادها، روندها و تحولات جاری با مخاطبان گسترده تر.
7. سرگرمی:
– کشف و درگیر شدن با محتوای سرگرم کننده مانند میم ها، ویدیوهای ویروسی و پست های طنز.
– دنبال افراد مشهور، اینفلوئنسرها و سازندگان محتوا برای سرگرمی و الهام گرفتن.
8. برندسازی شخصی:
– ساختن یک برند شخصی با انتخاب یک شخصیت آنلاین خاص از طریق ایجاد محتوا، داستان سرایی و بیان خود.
– نمایش تخصص، مهارت و اشتیاق برای جذب فرصت ها و ارتباطات.
9. تجارت الکترونیک و فعالیت های بازار:
– بررسی محصولات و خدمات ارائه شده توسط مشاغل از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی.
– انجام خرید، گذاشتن نظرات، و جستجوی توصیه از همتایان.
10. وکالت و فعالیت:
– مشارکت در جنبش های اجتماعی، افزایش آگاهی در مورد علل مهم و حمایت از تغییر.
– به اشتراک گذاری طومارها، جمع آوری کمک های مالی، و منابع آموزشی برای بسیج حمایت از مسائل مختلف اجتماعی.
در نتیجه، فعالیتهای رسانههای اجتماعی شامل اشکال متنوعی از ارتباطات، بیان، ارتباط، و تعامل است که به سبک زندگی دیجیتال مدرن تبدیل شدهاند. این فعالیتها نقش مهمی در شکلدهی روابط شخصی، فرصتهای حرفهای، انتشار اطلاعات، سرگرمی و نفوذ اجتماعی دارند.
پرسشنامه فعالیتهای رسانه های اجتماعی
پرسشنامه استاندارد فعالیتهای رسانه های اجتماعی
پرسشنامه استاندارد فعالیتهای رسانه های اجتماعی با استفاده از مدل انا و همکاران (2018)توسط گلشنی در سال 97 ساخته شد و پرسشنامه دارای 12 سوال در 5 بعد(جنبه های: سرگرمی،تعاملی ،به روز بودن، سفارشی،ریسک درک شده) و با استفاده از طیف لیکرت(خیلی کم تا خیلی زیاد) نمره گذاری شده است و الفای کرونباخ کل پرسشنامه به دست امده836/0 باشد.
پرسشنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی مدل تولاسيرام و وارشا (۲۰۱۱)
پرسشنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی بر اساس مقاله تولاسيرام و وارشا (۲۰۱۱) شامل ابعاد درک مصرف کننده، پذیرش بازاریابی، رفتار پس از خرید است. نمره گذاری پرسش نامه ها به صورت طیف لیکرت پنج مرحله ای کاملا مخالفم، مخالفم، نظری ندارم. موافقم و کاملا موافقم است.
پرسشنامه تاثیر رسانه های اجتماعی بر خرید(1397)
پرسشنامه تاثیر رسانه های اجتماعی بر خرید توسط ساداتی در سال97 ساخته شد و پرسشنامه 5 سوال در یک بعد و با استفاده از طیف لیکرت(خیلی کم تا خیلی زیاد) نمره گذاری شده است و الفای کرونباخ کل پرسشنامه به دست امده796/0 باشد.