پرسش سنج

پرسشنامه اعتماد به برند (انگوک فن و قنتوس ؛2013)

اعتماد به برند

پرسشنامه اعتماد به برند توسط انگوک فن و قنتوس  در سال 2013ساخته شده است که از 8 گویه در یک مولفه که بر اساس طیف لیکرت 5 گزینه ای (کامل مخالفم تا کاملا موافقم)نمره گذاری شده است و الفای کرونباخ به دست آمده87/0 می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

اعتماد برند: تمرکز این موضوع به تجربیات مشتری از کیفیت ادراک شده و مخصوصاً مطلوبیت و شهرت برند که مشتری را به فعالیت های بعدی هدایت می‎‎کند، می‎‎باشد(انگوک فن و قنتوس،2013). در ادبیات بازاریابی اعتماد به عنوان یک پیش شرط ضروری برای ایجاد روابط با مشتریان معرفی نموده اند. اعتماد هنگامی رخ می‎‎دهد که یک شخص به پایایی و درستی تعاملات شریکش اعتماد کند. فوکویاما (1995)، اعتماد را انتظار وجود رفتارهای باقاعده، درست و همیاری دهنده، در یک جامعه که بر پایه معیارهای مشترک بخشی از اعضای آن جامعه شکل می‎‎گیرد، تعریف می‎‎کند.فوکویاما معتقد است، تحولات فناورانه همواره نقش اعتماد را درک رفتار های تجاری مانند بازاریابی برجسته تر خواهد کرد. درایتر(2001) اظهار می‎‎کند، اعتماد، نقش مهمی در ایجاد مزیت رقابتی ایجاد می‎‎کند.با توجه به پژوهش های انجام شده می‎‎توان اعتماد نام تجاری را یکی از عوامل تاثیر گذار در ایجاد وفاداری مشتری در نظر گرفت(دهقانی سلطانی و همکاران، 1392)

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

پرسشنامه استاندارد اعتماد برند:این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل صداقت، حسن نیت و … توجه مورد سنجش قرار می‎‎گیرد .

مولفه های پرسشنامه :

مولفه

منبع سوالات
اعتماد برند (انگوک فن و قنتوس ؛2013)

1-8

اعتماد برند

برای ایجاد اعتماد به برند ، تصویر برند شما باید اینگونه باشد :

  1. جذاب: افراد دوست دارند با کالاهایی در ارتباط باشند که مشهورند.
  2. دوستانه: محصولتان را بتوان آسان استفاده کرد و ارزش آن را با ایجاد زندگی راحت تر یا لذت بخش تر برای مصرف کننده افزایش داد.
  3. قابل اعتماد: محصول شما باید کاربردی و سازگار با پیامتان باشد .

پرسشنامه بازاریابی و فروش

دیدگاه‌ها (0)

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]