پرسش سنج

پرسشنامه مشارکت کارکنان در مدیریت دانش (کالکارنی و همکاران ؛2007)

مشارکت در مدیریت دانش

پرسشنامه استاندارد مشارکت کارکنان در مدیریت دانش: پرسشنامه مشارکت کارکنان در مدیریت دانش توسط کالکارنی و همکاران (2007) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 21 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد فراگیری دانش، ذخیره سازی دانش، کاربرد دانش و به اشتراک گذاشتن دانش را مورد سنجص قرار می دهد، این پرسشنامه توسط نوشاد(1393) اعتباریابی شده است.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

پرسشنامه مشارکت در مدیریت دانش: حدی از ادراک فرد در سازمان از مدیریت دانش که باعث شود در فعالیت های مربوط به مدیریت دانش سازمان مشارکت کنند(کولکارنی و همکاران، 2007 ). ﻣﻔﻬوم مشارکت را از یک دیدگاه می توان اینگونه تعریف کرد:  مشارکت عبارتست از  مجموعه گردش کاری و عملیاتی که تمام کارکنان یک سازمان را در روند تصمیم گیری های مربوط به آن سازمان دخالت داده شده و شریک می سازد.

تاکید ﺍﺻﻠﻲ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ در مدیریت دانش ، همکاری ﻋﻼﻗﻤﻨﺪﺍﻧﻪ و داوطلبانه عموم افراد سازمان در ذخیره سازی دانش، به کارگیری دانش و اشتراک گذاری آن در سطح سازمان ﺍﺳﺖ و از ﺍﻳﺪﻩ ﻫﺎ ، نظرات و ابتکارهای آنها در حل مشکلات و مسائل سازمان استفاده می شود(فاون چانگ و ین جانگ،2011). ﻟﺬﺍ ﺍساس ﻓﺮﺍﻳﻨﺪ ﺑﺮ بنیان تقسیم اختیارات بین ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و کارکنان استوار است

همچنین در تعریفی دیگر میتوان مشارکت کارکنان در مدیریت دانش را اینگونه تعریف کرد: بوجود آوردن نظام و فضایی توسط مدیریت که تمام کارکنان یک سازمان در روند تصمیم گیری ، تصمیم سازی و حل مسائل و مشکلات سازمان با استفاده از دانش سازمانی همکاری و مشارکت نمایند(نوشاد، 1393).

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

مشارکت در مدیریت دانش: در این تحقیق با شاخص های ذخیره سازی دانش،کاربرد دانش و به اشتراک گذاشتن دانش سنجیده می شود.

مولفه های پرسشنامه :

 

ابعاد

تعداد سوال شماره سوال
مشارکت کارکنان در مدیریت دانش فراگیری دانش شش پرسش

1-6

ذخیره سازی دانش

پنج پرسش 7-11
کاربرد دانش شش پرسش

12-17

به اشتراک گذاشتن دانش

چهار پرسش

18-21

5

دیدگاه‌ها (0)

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]