پرسش سنج

پرسشنامه مدیریت فناوری اطلاعات(چراغی؛1393)

پرسشنامه مدیریت فناوری اطلاعات

پرسشنامه مدیریت فناوری اطلاعات: این پرسشنامه توسط چراغی(1393) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه مذکور شامل 13 سوال بسته پاسخ می باشد که بر اساس طیف پنج لیکرت(شامل: کاملاً موافقم تا کاملا مخالفم) مدیریت فناوری اطلاعات را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه سه بعد سخت افزار، نرم افزار و اینترنت را در بر می گیرد، پرسشنامه در طول فرایند تحقیق چراغی(1393) اعتباریابی شده است و روایی و پایایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفته است.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

مدیریت فناوری اطلاعات: فناوری اطلاعات به عنوان مجموعه­ای از قابلیت­ها تعریف می­گردد که به وسیله کامپیوترها، نرم­افزارهای کاربردی، تجهیزات مخابراتی و ارتباطات از راه دور برای سازمان فراهم می­گردد و داده، اطلاعات و دانش مورد نیاز را در اختیار افراد و فرایندها قرار می­دهند(عطاران ،2003). سازمان­ها به دلیل رشد پدیده­ی جهانی شدن، افزایش رقابت و بالا رفتن آگاهی­های مراجعه کننده­های خود، کسب و کار خود را با فناوری اطلاعات انجام می­دهند(چاکرابورتی و آجوی،2004).  سازمان­ها، از فناوری برای کاهش هزینه، بهبود خدمات­ دهی و ایجاد تمایز در کالا­ها و خدمات و توانایی ایجاد نوآوری، استفاده می­کنند(کی یوب،2004).

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

مدیریت فناوری اطلاعات: نمره که افراد از پاسخگویی به پرسشنامه مدیریت فناوری اطلاعات  چراغی (1393) کسب خواهند کرد.

مولفه های پرسشنامه :

مولفه

منبع سوالات
سخت افزار (چراغی؛1393)

1-4

نرم افزار

(چراغی؛1393) 5-9
اینترنت (چراغی؛1393)

10-13

مدیریت فناوری اطلاعات

پرسشنامه استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات (به انگلیسی: (Information Technology Management (ITM) دانشی میان رشته‌ای است که در آن، تمام منابع فناوری، مطابق با نیازها و اولویت‌های فناورانه نوین، اداره می‌شود. این منابع ممکن است شامل سرمایه‌گذاری‌های محسوس مانندنرم‌افزار، داده‌ها، شبکه و امکانات مرکز داده، که توسط کارکنان از آن منابع نگهداری می‌شود باشد. مسئولیت مدیریت فناوری اطلاعات در یک شرکت شامل بسیاری از توابع اساسی مدیریت‌هایی، مانند بودجه ، نیروی انسانی و سازماندهی و کنترل می‌باشد که، همراه با موارد که به تکنولوژی مربوط می‌باشد، مانند مدیریت تغییر، طراحی نرم‌افزار ، برنامه‌ریزی شبکه، پشتیبانی فنی و غیره می‌باشد.[۱]

پرسشنامه علوم تربیتی

5

دیدگاه‌ها (0)

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]