پرسش سنج

پرسشنامه رضایت از مدیریت دانش (بکرا-فرناندز و سابهروال ؛2001)

پرسشنامه رضایت از مدیریت دانش

پرسشنامه مدیریت دانش: پرسشنامه استاندارد رضایت از مدیریت دانش بکرا-فرناندز و سابهروال (2001) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد. ین پرسشنامه توسط نوشاد(1393) اعتباریابی شده است.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

پرسشنامه رضایت از مدیریت دانش: اساسی ترین مشخصه سازمان های هوشمند قرن 21 ، تاکید بر دانش و اطلاعات است. بر خلاف سازمان های گذشته ، سازمان های امروزی دارای تکنولوژی پیشرفته بوده و نیازمند تسخیر ، مدیریت و بهره برداری از دانش و اطلاعات به منظور بهبود کارایی، مدیریت و پیگیری تغییرات پایان ناپذیر هستند . دانش ، ابزار قدرتمندی است که می تواند تغییرات را در جهان بوجود آورده و نوآوری را ممکن سازد (نوناکو ، 1988). در این رضایت از مدیریت دانش ارزیابی ادراک افراد سازمان از نتایج حاصل از مدیریت دانش با توجه به کافی بودن و دسترسی به دانش برای انجام وظایف در سازمان می باشد(بکرا – فرانندز و سابهروال، 2001 ؛ کولکارنی و همکاران ، 2007).

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

رضایت از مدیریت دانش: در این تحقیق با شاخص های مطرح شده توسط بکرا – فرانندز و سابهروال، 2001 سنجیده می شود.

مولفه های پرسشنامه :

مولفه

منبع سوالات
رضایت از مدیریت دانش (بکرا-فرناندز و سابهروال ؛2001)

1-12

رضایت از مدیریت دانش

مفهوم مدیریت دانش برای مدت‌های مدیدی به صورت عملی اما غیررسمی مورد استفاده واقع شده‌ است.بنابراین به منظور درک بهتر مهفوم مدیریت دانش ابتدا به بررسی مفاهیم داده، اطلاعات و دانش و تفاوت و ارتباط میان آنها بپردازیم.دانش، نه داده است و نه اطلاعات، هرچند به هردو مربوط بوده و تفاوت‌ آنها لزوما ماهوی نیست و صرفا از نظر مراتب با هم متفاوتند.داده، اطلاعات و دانش مفاهیمی نیستند که‌ بتوان آنها را به جای هم مورد استفاده قرار داد.درک این سه واژه و چگونگی رسیدن از یکی به دیگری، اهمیت زیادی در موفقیت کارهای علمی دارد.

5

دیدگاه‌ها (0)

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]