پرسشنامه خودهویتی کاری (استاندارد)

امتیاز: 0 از 0
11,900 تومان

توضیحات

پرسشنامه خودهویتی کاری (استاندارد)

هدف: ارزیابی میزان خودهویتی کاری

شیوه تکمیل: هر یک از عبارات زیر را خوانده و میزان انجام آن را در خود بر اساس گزینه ای ارائه شده مشخص فرمائید.


روش نمره گذاری

پرسشنامه این پرسشنامه دارای 4 سوال بوده و هدف ارزیابی میزان ارزیابی میزان خودهویتی کاری می باشد. طیف پاسخدهی آن از نوع لیکرت پنج گزینه ای می باشد که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

عنوان بسیار  مخالف مخالف نه مخالف نه موافق موافق بسیار موافق
امتیاز 1 2 3 4 5

پرسشنامه استاندارد

برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، امتیازات مربوط به تک تک سوالات را با هم جمع نمائید. این امتیاز دامنه ای از 4 تا 20 خواهد داشت. برای تفسیر نمره کلی بدست آمده، بر اساس جدول زیر عمل نمائید:

امتیاز تفسیر
کمتر از 8 خودهویتی کاری کم
بین 14-9 خودهویتی کاری متوسط
بالاتر از 15 خودهویتی کاری زیاد

روایی و پایایی

در پژوهش رضائی و همکاران (1395) اعتبار صوری و محتوایی این پرسشنامه تحت نظر اساتید دانشگاهی به تایید رسیده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0 بدست آمد که نشان دهنده پایایی خوب این ابزار می باشد.


دانلود پرسشنامه

عبارت بحران هویت برای اولین بار در کتاب اریک اریکسون (Erik Erikson) معرفی شد. اریک اریکسونِ روان‌شناس اعتقاد دارد تشکیل هویت یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی فرد است.

از نظر اریکسون داشتن هویت مستقل یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوران نوجوانی است. ولی او اعتقاد دارد که به‌وجود آمدن و رشد هویت فقط به دوران نوجوانی محدود نمی‌شود.

آیا از نقش خود در زندگی مطمئن نیستید؟ آیا احساس می‌کنید «خود واقعی‌تان» را نمی‌شناسید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، ممکن است دچار بحران هویت شده‌ باشید.

اریک اریکسون عبارت بحران هویت را برای اولین بار مطرح کرد. او اعتقاد دارد این یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که فرد در زندگی ممکن است به آن دچار شود.

طبق گفته‌ی اریکسون بحران هویت زمانی اتفاق می‌افتد که فرد نگاه عمیقی به «خود» می‌اندازد و خود را تحلیل می‌کند.

علاقه‌ی اریکسون به هویت از دوران کودکی آغاز شد. او در خانواده‌ای یهودی بزرگ شد. ظاهر او شبیه اسکاندیناویایی‌ها بود، ولی همیشه حس می‌کرد که نه به یهودی‌ها تعلق دارد و نه به اسکاندیناویایی‌ها.

دیدگاه‌ها (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه خودهویتی کاری (استاندارد)”