پرسشنامه عملکرد شرکت اسپلیک و بریتل (2014)

امتیاز: 0 از 0
11,900 تومان

توضیحات

پرسشنامه عملکرد شرکت اسپلیک و بریتل (2014)

پرسشنامه عملکرد شرکت : عملکرد شرکت بعد خارجی اثر بخشی سازمانی را شامل می شود در حالی که اثر بخشی سازمانی علاوه برعوامل خارجی عوامل داخلی را نیز در بر می گیرد . عملکرد : این اعتقاد وجود دارد که عملکرد تنها در یک فضای تصمیم گیری معنی پیدا می کند ، یعنی تصمیم گیرندگان داخلی و خارجی شرکت باید در مورد عملکرد به توافق برسند . موفقیت استراتژی های شرکت در عملکرد آن شرکت منعکس می گردد . عملکرد شرکت ، میزان موفقیت یک شرکت در خلق ارزش برای قسمتهای مختلف بازار است .

پرسشنامه عملکرد

پرسشنامه استاندارد در نهایت عملکرد شرکت بر اساس دستیابی به اهداف کسب وکار از طریق واحدهای مختلف شرکت تعیین می شود (برتل و همکاران، 2012). هامبرگ و همکاران[1] (1999) جنبه هاي مختلف سنجش عملکرد را شامل سودآوري ، سهم بازار ، رضایت مشتري و وفق پذیري می دانند.  نتایج حاصل از پژوهش  هاي گوناگون نشان می دهند شرکتهایی که قادر به تشخیص سهم بازار و رشد فروش هستند و وضعیت سود آوری بازارشان را بهبود می بخشند ، می توانند به عملکرد بالاتري دست یابند. عملکرد شرکت پدیده ای مرکزی در مطالعات کسب وکار است . با این حال ، آن را نیز پدیده ای پیچیده و چند بعدی می دانند. عملکرد را می توان به عنوان مشخص کننده توانایی شرکت برای ایجاد نتایج قابل قبول و اقدامات دانست (غلامی، 1393).

  • مشتری مداری:مشتری مداری عبارت است از تلقی مشتری از برآورده شدن خواسته‌ها و انتظارات او.
  • جذابیت بازار:بازار جذاب بازاری است که در آن رقابت ضیف بوده و تعداد رقبا کم باشد، قابلیت رشد وجود داشته باشد و نیاز مشتری به کالاهای مورد نظر برآورده شده باشد (رستمی، 1394).

دانلود پرسشنامه به منظور بررسی عملکرد شرکت می توان از پرسشنامه عملکرد شرکت که توسط اسپلیکر و بریتل (2014) طراحی و اعتباریابی شده است، استفاده کرد. این پرسشنامه شامل 8 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد. پرسشنامه دو بعد مشتری مداری و جذابیت بازار را مورد سنجش قرار می دهد. شماره سوالات مربوط به ابعاد این پرسشنامه به قرار جدول زیر است:

متغیرها سؤالات مرتبط با فرضیات
مشتری مداری 1 تا 4
جذابیت بازار 5 تا 8

[1] Homburg

دیدگاه‌ها (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه عملکرد شرکت اسپلیک و بریتل (2014)”