توضیحات
فصل دوم پایان نامه نگهداری و تعمیرات(نت) (مبانی نظری و پیشینه تحقیق)
فصل دوم پایان نگهداری و تعمیرات(نت) : نگهداری – تعمیرات مفهومش در صنایع شامل کلیه عملیاتی میشود که برای سالم و مرتب نگاه داشتن وسایل کار چه ماشین چه غیر ماشین انجام میگردد(فرقانی،1384). در صنعت عملیاتی از قبیل بازدید مرتب وسایل روغنکاری مرتب آنها، رفع عیوب و نواقص کوچکی که احتمالاً …
فصل دوم پایان نامه نگهداری و تعمیرات(نت)
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
تعداد صفحات:38
فهرست
2-1 تعمیرات و تعریف آن. 2
2-2 تاریخچه نگهداری و تعمیرات.. 3
2-3 سهم نگهداری ماشین آلات سنگین در هزینه ی پروژه. 6
2-4 طبقه بندی ماشین آلات راه سازی و ساختمانی سنگین. 8
2-5 هدف اصلی از ایجاد یک سیستم صحیح تعمیرات و نگهداری.. 8
2-6 انواع سیستم های تعمیراتی. 9
2-6-1 روش جانشین کردن سرمایه. 9
2-6-2 روش تعمیرات خرابی.. 10
2-6-3 روش تعمیرات پیش گیری.. 10
2-6-4 تعمیرات برنامه ای.. 10
2-6-5 روش تعمیرات تولیدی.. 10
2-6-6 روش تعمیرات خرابی.. 11
2-7 حالات مختلف توقف دستگاه و انجام عملیات تعمیراتی. 11
2-8 شناخت سیستم نت.. 11
2-9 خصوصیات یک سیستم نت.. 14
2-10 انواع سیستمهای نگهداری و تعمیرات.. 19
2-11 اصول نگهداری بهرهور جامع تجهیزات.. 22
2-12 عوامل مهم در رسيدن به اهداف نگهداری بهره ور جامع. 24
2-13 سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگویانه. 24
2- 14 سیستم نگهداری و تعمیرات كنشگرایانه. 26
2-15 سیستم نگهداری و تعمیرات دقیق.. 26
2-16 بررسی فعالیت های انجام شده در زمینه سیستم نگهداری.. 26
2-17 اصول اساسی مؤسسه مارشال جهت اجرای سیستم نگهداری تعمیرات.. 29
2-18 نقش نگهداری و تعمیرات در فضای رقابتی. 33
بخشی از پایان نامه نگهداری و تعمیرات(نت)
نگهداری – تعمیرات مفهومش در صنایع شامل کلیه عملیاتی میشود که برای سالم و مرتب نگاه داشتن وسایل کار چه ماشین چه غیر ماشین انجام میگردد(فرقانی،1384). در صنعت عملیاتی از قبیل بازدید مرتب وسایل روغنکاری مرتب آنها، رفع عیوب و نواقص کوچکی که احتمالاً، ضمن کار پیدا می شود. بطور مداوم و قبل از پیدایش لنگیهای بزرگ یا تعمیر و لکه گیری ساختمان و تجدید رنگ در فواصل معین و کلیه اموری که باعث بر قرار داشتن وضع صحیح کار می شود. بنام تعمیرات مرسوم گردیده است(عابدینی و رستمی،1390).
در صنایع با قبول و ادامه روشهای آزمایش تعمیرات میتوان وضعی بوجود آورد که اولاً ماشین آلات و وسایل بدون لنگی و مرتب کار نموده و ثانیاً مصارف ماشین در پائین ترین حد خود باقی بماند و علاوه بر تمام اینها هزینه تعمیر به حداقل ممکنه پائین بیاید (پیسون [1]و همکاران،2016). موقعیت و پیشرفت هر دستگاه و تشکیلاتی بویژه کارخانجات صنعتی مستلزم داشتن سیستمهای موثر برنامه ریزی و کنترل و اجرای دقیق و منظم آنها در کلیه مراحل می باشد. در کارخانجات صنعتی ماشین آلات همواره در حال فرسوده شدن هستند، بنابر این مسئله تعمیرات و نگهداری ماشین آلات یکی از مهمترین مسائل قابل توجه می باشد(مایک هال،1389).
محورها، بلبیرینگها، چرخ دنده ها، تسمه ها و سایر قطعات یک ماشین فرسوده میشوند و تعویض یا تعمیر آن لازم میگردد. روغن ها و گریسها در اثر کار کثیف می شوند و خاصیت اصلی خود را از دست می دهند و احتیاج به تعویض دارند. الکتروموتورها، وسائط نقلیه مثل نقاله ها، لیف تراکهای برقی و گازوئیلی، جراثقالها و غیره احتیاج به سرویس و تعمیر منظم دارند. انجام عملیات تعمیراتی در مورد ماشین آلات پس از شکستگی و خرابی، روش منطقی نبوده و سبب وقفه در عملیات تولیدی می گردد. زیانهای ناشی از توقف عملیات تولیدی بمراتب بیشتر از تعمیر ماشین آلات مربوطه می باشد. بنابراین با ایجاد
[1] Piasson
farhad –
خوب بود