پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان چی کئونگ (2006)

امتیاز: 0 از 0
11,900 تومان

توضیحات

پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان چی کئونگ (2006)

پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان  : پرسشنامه توسط چی کئونگ (2006) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 6 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط آقاسی(1392) اعتباریابی شده است.

شیوه نمره گذاری

پرسشنامه استاندارد طيف مورد استفاده در پرسشنامه بر اساس طيف پنج گزينه‌اي ليكرت مي‌باشد (شامل: بسیار كم، كم، تا اندازه‌اي، زياد و بسیار زياد) در جدول زیر نشان داده شده است.

مقياس درجه‌بندي سوالهاي پرسشنامه های پژوهش بر اساس مقياس پنج درجه‌اي ليكرت

گزينه انتخابي بسیار زياد زياد تا اندازه‌اي كم بسیار کم
امتياز 5 4 3 2 1

تعاریف نظری

دانلود پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان: فعالیتی است که از طریق دادن اطلاعات یک مشتری به دیگر مشتری آن­ها را راهنمایی اطلاعاتی می­کند. آرندت (1967) تبلیغات دهان به دهان را این گونه تعریف کرده است: ارتباط رور در روی بین یک دریافت کننده و پیام دهنده­ای که شخص دریافت کننده درباره نام و نشان تجاری، محصول و یا یک خدمت اطلاعاتی را از کانال­های غیر تجاری دریافت می­کند(آقاسی، 1392). تبلیغات شفاهی، گفتگو در مورد محصولات و خدمات میان افرادی است که مستقل از شرکت عرضه کننده محصول یا خدمت هستند. این گفتگوها می­تواند به صورت مکالمه­های دو طرفه یا فقط توصیه­ها و پیشنهادات یک طرفه باشد. اما نکته اصلی این است که این گفتگوها در میان افرادی صورت می­پذیرد که تصور می­شود منافع اندکی از ترغیب دیگران به استفاده از محصول دارند(اسويني و همكاران، 2008). به رغم”اسمیت” و همکاران (2007) ایجاد و توسعه تبلیغات دهان به دهان مثبت میان مشتریان به دلیل تاثیر مهم آن روی تصمیم خرید، به یکی از استراتژی­های مهم در بازاریابی تبدیل شده است. “ها” و “ایم” (2012) تبلیغات دهان به دهان را به عنوان منبعی مهم و قابل اعتماد از اطلاعات در شکل­گیری تصویر مثبت از شرکت معرفی کرده­اند.

تعاریف عملیاتی

تبلیغات دهان به دهان: بر اساس پرسشنامه استاندارد چی کئونگ(2006) مبتنی بر 6 سوال سنجیده می شود.

دیدگاه‌ها (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان چی کئونگ (2006)”