پرسش سنج

پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان  (پارکر؛2000)

پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان

پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان  (پارکر؛2000) توسط پارکر ساخته شده است که از شامل 17 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه شش بعد دانش و کیفیت رفتار، رابطه با همکاران، ویژگی های فردی، مهارت و سرپرستی، خلاقیت و مشتری مداری را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط زارعی رباط(1393) اعتباریابی شده است. و الفای کرونباخ به دست آمده بالای 70 درصد می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

ارزیابی عملکرد: عملکرد به معنای رفتارها و نتایج می باشد ، رفتارها از عمل نشات می گیرند و عملکرد را از فکر به عمل تبدیل می کند(وو و همکاران، 2011) عملکرد کارکنان عبارت است از به نتیجه رسانیدن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده ی نیروی انسانی گذاشته شده است(یو وی و همکاران، 2011). در جهان رقابتی امروز تنها سازمان هایی می توانند در این شرایط پرتلاطم باقی بمانند که به بهترین نحو از منابع خود استفاده نمایند.یکی از منابع مهم سازمان ، نیروی انسانی است.

 از آنجا که سازمان برای رفع و جبران کاستی ها ، ارتقاء بهره وری و اثربخشی و همچنین کشف توانایی های کارکنان خود، به سنجش عملکرد آنان نیاز دارد، ارزیابی عملکرد نیروی انسانی فرایندی بسیار مهم در توسعه کارکنان و سازمان می باشد، نتایج بسیاری از پژوهش ها بر این نکته تمرکز دارد که هیچ جامعه ای توسعه نیافته است مگر آن که به توسعه منابع انسانی خود پرداخته باشد.از این رو،جهت حصول اطمینان از توسعه و بهبود عملکرد و اثربخشی و بهره وری منابع انسانی توجه به مقوله ارزیابی عملکرد یکی از دغدغه های جدی مدیران سازمان هاست(زارعی رباط، 1393).

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه :

در این پژوهش منظور ارزیابی عملکرد نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 17سوال پرسشنامة ارزیابی عملکرد می­دهند

مولفه های پرسشنامه :

مولفه

منبع سوالات
دانش و کیفیت کار (پارکر؛2000)

1-2

رابطه با همکاران

(پارکر؛2000)

3-6

ویژگی های فردی

(پارکر؛2000) 7-10
مهارت و سرپرستی (پارکر؛2000)

11-13

خلاقیت

(پارکر؛2000) 14-17
مشتری مداری (پارکر؛2000)

18

 

5

دیدگاه‌ها (0)

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]