پرسشنامه استاندارد بازاریابی تعاملی (ادرکن و همکاران؛ 2003)

پرسشنامه بازاریابی تعاملی  توسط ادرکن و همکاران در سال 2003 ساخته شده است. این مقیاس دارای 22 گویه و 6 مولفه می باشد که با یک مقیاس لیکرت پنج درجه­ای (خیلی کم تا خیلی زیاد) و هر ماده دارای ارزشی بین 1 تا 5 است. با سؤالاتی مانند: (ا این فروشگاه دائما مرا از محصولات و خدمات جدیدی که من به آن علاقه دارم آگاه می کند.) بازاریابی تعاملی را می­سنجد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

بازاریابی تعاملی:  بازاریابی تعاملی یک فرآیند بازاریابی یک به یک است که در مقابل اقدامات فردی مشتریان واکنش نشان می‌دهد.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از پرسشنامه استاندارد بازاریابی تعاملی نمره ای است كه پاسخ دهنده¬گان به سوالات 22 گویه ای بازاریابی تعاملی می دهند.

مولفه های پرسشنامه :

مولفه شماره سوالات پرسشنامه تعداد سوالات

ارتباطات

1 تا4 4
رفتار ترجیحی 5تا 7

3

شخصی سازی

7 تا 11 3
پاداش 12 تا 14

3

تمایل به خرید از فروشگاه

15 تا 17 3
تعهد ارتباطی 18 تا 22

5

بازاریابی تعاملی

بازاریابی تعاملی به نام‌های بازاریابی مبتنی بر رویداد، بازاریابی رویداد محور و بازاریابی مبتنی بر تریگر نیز خوانده می‌شود . در همگی ایده یکسان است و به آ‌ن‌چه که مشتری در حال انجام آن است واکنش انجام می‌شود و هدف بالا بردن اثربخشی بازاریابی است.
در چه جاهایی از بازاریابی تعاملی استفاده می‌کنید؟
با رشد بازاریابی درونی، کمپین‌های بازاریابی تعاملی قابل اعمال در تمامی سازمان‌ها هستند:
بیزنس به بزینس و بزینس به مصرف‌کننده.
تراکنش‌های بالا و پائین بیزنس.
مدیریت چشم‌انداز پیش از فروش و مدیریت مشتری پس از فروش.

پیاده‌سازی بازاریابی تعاملی

هنگامی که از بازاریابی تعاملی استفاده می‌کنید باید اطمینان پیدا کنید که سیستم‌های مناسب در محل هستند و باید به هر کدام از پنج مرحله‌ی کلیدی پرداخت کنید.
سیستم:
حداقل نیازهایی که در یک سیستم کاربردی بازاریابی تعاملی باید برآورده شود.
توانایی نظارت بر رفتار مشتری از طریق پایگاه داده مشتری
توانایی تصمیم‌گیری برای اجرای کارها در زمان واقعی
نرم‌افزار مدیریت کمپین
نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی ایمیل
توانایی گزارش آن‌چه که اتفاق افتاده است.
عملیات
پنج فرآیند کلیدی برای اجرای کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر رویداد وجود دارد.

5
farhad

دیدگاه‌ها

*
*