پرسش سنج

پرسشنامه شبکه ها و رسانه های اجتماعی(جهانبانی؛1397)

پرسشنامه شبکه ها و رسانه های اجتماعی

پرسشنامه استاندارد شبکه ها و رسانه های اجتماعی برای سنجش شبکه ها و رسانه های اجتماعی از پرسشنامه استاندارد 19 سوالی جهانبانی (1397)استفاده شده است. این پرسشنامه دارای 3 بعد است و هر بعد دارای تعدادی  پرسش می باشد

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

پرسشنامه رسانه‌های اجتماعی social media

رسانه از دیرباز تا کنون به وسایل ارتباطی‌ از روزنامه تا تلویزیون گفته می‌شود. سپس در عصر حاضر با ابداع وب، رسانه‌های اجتماعی شکل می‌‌گیرند که مانند شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ ها بر اساس ارتباطات مجازی شکل می‌گیرد که این بار به شکل پیام‌هایی مرتبط با برند شما، ویدیو ، عکس اینفوگرافیک و … به اشتراک گذاشته می‌شود.

شبکه اجتماعی social network

شبکه‌ی اجتماعی بر پایه‌ی ارتباط انسانی شکل می‌گیرد و از طریق آن افرادی که علایق مشترکی دارند با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و روابط گسترده‌ای را به وجود می‌آورند. چه شما برای برند خود فعالیت می‌کنید یا صرفا به صورت شخصی درحال فعالیت هستید، در شبکه‌ی اجتماعی همواره باید به دنبال برقراری مکالمه با مخاطبان و افراد مرتبط  باشید و هیچ راه دیگری جز برقرای ارتباط مستقیم وجود ندارد.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور پرسشنامه شبکه ها و رسانه های نمره­اي است كه کارکنان به سوالات19سوال پرسشنامة پرسشنامه شبکه ها و رسانه های می­دهند

مولفه های پرسشنامه :

مولفه های پرسشنامه

منابع سوالات
میزان استفاده (مجردی؛1393)

1-5

نوع استفاده

(مجردی؛1393) 6-12
میزان اعتماد به کاربران (مجردی؛1393)

13-19

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی اشاره به مجموعه ای از خدمات کاربرمحور می کند که نوعی از آن شبکه های اجتماعی است و انواع ارتباطات کاربر محور که بر اساس انواع محتوا شامل متن، عکس و ویدئو بر بستر این رسانه ها شکل می گیرد. رسانه‌های اجتماعی مجازی از گره هایی تشکیل شده‌ است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی به هم متصل اند. برای مثال: اقتصاد، فرهنگ و دین، سیاست، دوستی ها، تجارت، علوم تخصصی و …. از انواع وابستگی های قابل تعریف هستند ولی غالب شبکه های اجتماعی عمومی دوست‌محور می باشند. در رسانه‌های اجتماعی بر اساس انواع محتوا، دسته‌بندی‌های مختلف رسانه و تنوع خدمات ارائه می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع کارکرد، مخاطبان، اطلاعات تولید شده یا سبک ارتباطی قابل دسته‌بندی هستند. «شبکه‌های اجتماعی» تنها یکی از انواع رسانه‌های اجتماعی است که در دسته‌بندی ارتباطی آن قرار می‌گیرند. پس شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکداین، اینستاگرام و.. یکی از چند نوع رسانه اجتماعی هستند که با محوریت ارتباط فعالیت می‌کنند. هر رسانه اجتماعی الزما شبکه اجتماعی نیست. ارتباطاتِ چندجانبه‌ی چندسویه وابسته به هم دلیل اطلاق واژه «شبکه» به این نوع ارتباط است.

5

دیدگاه‌ها (0)

  • [text text-238 "جوابها را به حروف وارد کنید"]
  • [quiz quiz-98 "سه به اضافه چهار؟ | هفت" "شش را از ده کم کنیم؟ | چهار" "دو ضرب در چهار؟ | هشت" "سه ضرب در سه؟ | نه"]